Stuhnutie a bolesť v krku. Ako si s tým účinne poradiť

Bolesť krku je nepríjemný problém, ktorému sa z času na čas nevyhne azda nikto. Stuhnuté svaly alebo seknutie v krku nie je nič príjemné a väčšina sa to snaží vyriešiť liekmi proti bolesti. Tie ale nie sú nijak prospešné pre naše telo a neriešia samotnú príčinu problému. Len ho odsúvajú na druhú koľaj.

Ako sa bolesti vyhnúť?

Pokiaľ sa bolesť v krku vyskytuje tesne po zobudení, problém môže byť v samotnom spánku. Stačí, ak ste spali v nevhodnej polohe a problém je na mieste. Pokiaľ sa už bolesť vyskytuje pravidelnejšie, môže pomôcť výmena vankúša alebo matracu. V lekárni sa tiež dá kúpiť špeciálny krčný golier na spánok. Seknutie v krku môže mať na svedomí aj nachladnutie. Dávajte si preto pozor, aby ste nesedeli v prievane alebo pri silnej klimatizácií.

V prípade, že sa bolesť neviaže na posteľ alebo spánok a pravidelne sa objavuje, treba sa pozrieť aj na iné oblasti. Neustále pozeranie do mobilov a monitorov, dlhé sedenie v práci alebo v aute spôsobuje, že sa svaly unavujú a preťažujú. To vedie k postupnému oslabeniu svalov a následnej bolesti.

Pri práci za počítačom by ste mali mať monitor v úrovni očí a sedieť vzpriamene. Akékoľvek neprirodzené polohy na stoličke robia svalom len zbytočné problémy. V prípade, že trávite priveľa času v jednej polohe, robte si pravidelne prechádzky. Ak napríklad pracujete za počítačom, choďte sa po nejakom čase na malú chvíľu poprechádzať.

Čo keď bolesť úraduje?

Keď sa bolesť v krku objaví, netreba hneď robiť paniku. Existuje niekoľko overených metód, ako ju účinne zmierniť. Najdôležitejšie je správne rozhýbanie svalstva. Krátky strečing môže niekedy spraviť zázraky. Vhodné cviky na uvoľnenie stuhnutých krčných svalov:

  • Krúženie hlavou
  • Úklony hlavou
  • Predklon a záklon hlavou
  • Krúženie ramien dozadu
  • Stláčanie lopatiek k sebe
  • Zatlačenie hlavou do opierky alebo stoličky po dobu 30 sekúnd

V prípade, že je problém naozaj vážny, môže pomôcť správna masáž. Odporúča sa použiť mentolové gély. Masírovať by vás mala iná osoba, aby ste mali ramená aj krk celý čas uvoľnený. Bolesť môže stlmiť aj teplo alebo chlad. Treba vyskúšať oboje. V prípade chladu si prikladajte na bolestivé miesto ľad. Ak to nepomôže, vyskúšajte ohrievanie pomocou horúcej sprchy, kúpeľa alebo fénu. Skvelá pomôcka je napríklad aj termofľaša.

Autor: © Dr. Straightenup s.r.o.

0 komentárov

Pridajte komentár

Váš email nebude zverejnený.